Beseda s hasiči Středočeského kraje

V rámci preventivních programů na naší škole proběhla ve čtvrtek 8. 3. 2012 beseda s hasiči Středočeského kraje.
Jejich program „Hasík“ se vztahoval na 2. ročník I. stupně a na 6. ročník stupně II. Program byl následující:

Na prvním stupni se žáci dověděli, jaká je práce hasičů, jak je poznáme; měli možnost vidět hasiče v plné výbavě (dýchací přístroj a maska, typický ochranný oděv); dále také, jak je důležité nezneužívat tísňových linek; co dělat, když vidím hasičském auto; který oheň je dobrým pánem a který špatným sluhou a nakonec, jak se zachovat, vzplane-li na mně oděv.
Na druhém stupni byla témata poněkud jiná. Žáci si vyzkoušeli, jak správně nahlásit dopravní nehodu či jinou nebezpečnou událost; k čemu nám slouží národní tísňová linka a k čemu evropské číslo tísňového volání (112); dále byli poučeni o nebezpečí hořlavých látek a jejich možném vzplanutí. Mnohdy totiž nehoří pouze to, co můžeme vidět, ale také výpary, které jsou našemu zraku skryté. Mimo to hasiči popsali žákům svou náplň práce, jaké vzdělání musí hasič dosáhnout, jak probíhá jeho zásah při požáru a zda se cítí ohroženi, když nám pomáhají.
Celý program tímto ukončen není, budou ještě následovat dvě sezení, jedno opět na půdě naší školy a poslední by nám mohlo poodhalit zákoutí hasičské stanice v Kladně. Budeme se tedy těšit, co nového nám další setkání přinesou.
 

Již po druhé k nám v úterý 20.3.2012 zavítali hasiči Středočeského kraje. Naše další setkání bylo zaměřeno na nová témata, která se opět týkala protipožární ochrany, a to zejm. protipožárních hlásičů, sirén, krytů na obličej a ohňového trojúhelníku (aneb co vše potřebuje oheň k životu – vzduch, teplo, hořlavý materiál).

Hlavním tématem však bylo, jak se zachovat při požáru v bytě či domě.
Žáci měli možnost vyzkoušet si jednu z krizových situací, v níž museli dodržovat přesné pokyny jako např. jsou-li dveře horké vyzkoušíme hřbetem ruky a ne dlaní, pohyb po zakouřené místnosti nejlépe na kolenou (dým se drží v horních částech), cíleně mířit k oknu, které však neotvírat dokořán (oheň by mohl zesílit), vyvěsit z okna kus oblečení (pro lepší orientaci hasičů, kam mají jít zachraňovat) a pobývat v blízkosti okna, nikoliv však po ním (i hasič musí někudy dovnitř). Tyto zajímavé a především důležité informace žáci doposud nevěděli. Na závěr představila naše návštěva žákům i různé typy záchranných vozů, které, ať už jsou nejmodernější či starší, zachraňují životy.

Mgr. Polášková Julie
 

 

28. března 2012