Základní škola

Aktuální informace

Provoz ŠD 27.6. 2025

Poslední den školního roku, tj. pátek 27. 6. bude v provozu pouze ranní družina.

Děkujeme za pochopení.

Vedení školy a ŠD

18. června 2025

Zápis do školní družiny pro 2. a 3. ročníky ve školním roce 2025/2026

Kdy? V úterý dne 10. 6. 2025 od 15.30 – 16.30 a středa dne 11. 6. 2025 od 15.30 – 16.30
Kde? Ve staré budově školy v přízemí 2. oddělení ŠD třída (SB3).
Zápis provádí vedoucí vychovatelka Dana Lukešová.
Žáky je nutné zapsat v uvedeném termínu.

Dana Lukešová – vedoucí vychovatelka
 

3. června 2025

Schůzka s rodiči budoucích prvňáčků

Dne 28. května 2025 proběhne v nové budově ZŠ od 16:00 schůzka s rodiči/zákonnými zástupci budoucích prvňáčků. Na schůzce se bude konat zápis do školní družiny. Dále se dozvíte důležité informace před nástupem dětí do školy a také o tom, jak a kdy zapsat děti do školní jídelny. Zároveň se zde bude vybírat 1200 Kč na pomůcky, prosíme přineste je v hotovosti s sebou. Pro nové žáčky budou v tento den a čas připraveny aktivity ve školních lavicích, tak je určitě nenechávejte doma. 
Těšíme se na setkání a spolupráci s Vámi. 
Za kolektiv ZŠ

Mgr. Václav Barták - ředitel školy

16. května 2025

Výsledek zápisu do 1. tříd od 1. 9. 2025

Volitelné předměty, druhý jazyk

Přihlášení na volitelné předměty a druhý cizí jazky ve šk. roce 2025/2026 bude spuštěn 5. 5. 2025 mezi 16. a 17. hodinou na adrese https://www.zsbustehrad.cz/zs/prihlasky/.

Vedení školy

5. května 2025

Ředitelská volna

Vážení rodiče,

dle §24 odst. 2) zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon) vyhlašuji volné dny („ředitelská volna“) na pátek 2.5.2025 a pátek 9.5.2025 z organizačních důvodů. Školní družina bude otevřena v případě dostatečného zájmu rodičů (přihlašování do ŠD probíhá přes paní Lukešovou prostřednictvím Edupage). V tomto dni nemají žáci nárok na jídlo ve školní jídelně.

Děkujeme za pochopení a přejeme hezký den.

Mgr. Václav Barták - ředitel školy

14. dubna 2025

Informace k zápisu do 1. tříd šk. roku 2025/26

OBECNÉ INFORMACE

Dle § 36 školského zákona se povinná školní docházka vztahuje na občany ČR a na občany jiného členského státu EU, kteří na území ČR pobývají déle než 90 dnů. Dále se povinná školní docházka vztahuje na jiné cizince, kteří jsou oprávněni pobývat na území ČR trvale nebo přechodně po dobu delší než 90 dnů, a na účastníky řízení o udělení mezinárodní ochrany.
Povinná školní docházka začíná počátkem školního roku, který následuje po dni, kdy dítě dosáhne šestého roku věku, pokud mu není povolen odklad.  Podrobnosti upravuje zákon č. 561/2004 Sb., školský zákon.

Dítě, které dosáhne šestého roku věku v době od září do konce června příslušného školního roku, může být přijato k plnění povinné školní docházky již v tomto školním roce, je-li přiměřeně tělesně i duševně vyspělé a požádá-li o to jeho zákonný zástupce. 

Podmínkou přijetí dítěte narozeného v období od září do konce prosince k plnění povinné školní docházky je doporučující vyjádření školského poradenského zařízení, které škole poskytne zákonný zástupce.

Podmínkou přijetí dítěte narozeného od ledna do konce června je jednak doporučující vyjádření školského poradenského zařízení, jednak odborného lékaře. Obě vyjádření poskytne škole zákonný zástupce.
 
Zákonný zástupce je povinen přihlásit dítě k povinné školní docházce ve školním roce 2025/2026 v termínu od 1. do 30. dubna 2025. 

Žák plní povinnou školní docházku v základní škole zřízené obcí se sídlem ve školském obvodu, v němž má žák místo trvalého pobytu, v případě cizince místo pobytu žáka („spádová škola“), pokud zákonný zástupce nezvolí pro žáka jinou než spádovou školu.

Zákonný zástupce může pro přijetí k plnění povinné školní docházky zvolit libovolnou základní školu či školy. Ale doporučujeme vždy podat žádost do spádové školy, aby se primárně předešlo následným komplikacím.

Ředitel školy rozhodne o přijetí na základě kritérií pro přijímání dětí k základnímu vzdělávání ve školním roce 2025/206.

Do 1. ročníku ZŠ a MŠ Oty Pavla Buštěhrad, okres Kladno lze pro školní rok 2025/2026 přijmout maximálně 70 uchazečů.

PODÁNÍ ŽÁDOSTI

•   osobní podání s využitím rezervačního systému (vytištěnou žádost vyplníte, podepíšete a odevzdáte při samotném zápisu);
•   osobní datovou schránku (firemní datová schránka je nepřípustná), žádost ke stažení;
•   e-mail s uznávaným elektronickým podpisem (nelze poslat jen prostý e-mail), žádost ke stažení.

K žádosti je třeba vždy poskytnout rodný list dítěte a průkaz totožnosti zákonného zástupce. V případě osobního podání se předkládá k nahlédnutí, v případě elektronické žádosti je třeba oba doklady naskenovat jako přílohu.


ZÁPIS

Osobní podání žádostí pro děti proběhne 28. a 29. dubna 2025 v nové budově základní školy. Termín si rezervujte od 22. 3. elektronicky. Zápis bude po oba dva dny probíhat od 13.00 do 18.00 hod. Dostavte se prosím 20 minut před Vaším rezervovaným časem zápisu.

Pro elektronické podání žádosti platí, že se zákonní zástupci k zápisu dostavit mohou, ale nemusí.

Jestliže je při zápisu přítomno i zapisované dítě a souhlasí s tím zákonný zástupce dítěte, uskuteční se rozhovor pedagogického pracovníka se zapisovaným dítětem. Rozhovor trvá nejvýše 20 minut a je zaměřen na orientační posouzení jeho školní připravenosti. Zákonný zástupce dítěte může být přítomen u rozhovoru s dítětem.


Termíny:

•   1. až 30. dubna 2025 – podání žádosti
•   od 22. 3. 2025 – elektronická registrace pro osobní předání žádosti nebo těch zákonných zástupců, kteří poslali žádost elektronicky, ale chtějí se osobně zápisu zúčastnit
•   28. – 29. 4. 2025: odevzdání žádosti o přijetí; dny, ve kterých probíhá osobní zápis 
•   5. 5. 2025 v době od 13:00 do 15:00 hod. škola umožní nahlédnutí do spisu dítěte
•   26. 5. 2025 škola zveřejní výsledky zápisu ve 12:00 hod. pod unikátním registračním kódem dítěte formou seznamu přijatých dětí na školní vývěsce a webu školy.

Rozhodnutí o přijetí se zákonnému zástupci dítěte nedoručuje, dokument je součástí složky správního řízení a na vyžádání lze získat jeho kopii. Rozhodnutí o nepřijetí je doručeno poštou do vlastních rukou.

V případě přijetí dítěte do dvou a více škol je zákonný zástupce povinen, v případě, že zvolí pro své dítě jinou školu, podat zpětvzetí žádosti o přijetí, čímž bude ukončeno správní řízení.


ODKLAD POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY  

O odklad povinné školní docházky je možné požádat zároveň se žádostí o přijetí, ve stejném časovém harmonogramu. Žádost o odklad je ke stažení ZDE. Obě žádosti je třeba doručit škole jedním ze způsobů uvedených shora – viz podání žádosti.

K oběma žádostem je třeba doložit rodný list dítěte a průkaz totožnosti zákonného zástupce, osobně k nahlédnutí, resp. naskenované, a dále doporučení odkladu z pedagogicko-psychologické poradny a doporučení odkladu od ošetřujícího lékaře.


KRITÉRIA PRO PŘIJETÍ 

Kritéria (řazená subsidiárně) pro přijetí do 1. třídy, podle nichž bude škola postupovat při rozhodování o přijetí dítěte do 1. ročníku základního vzdělávání ve školním roce 2025/2026:

(1)   trvalé bydliště ve spádovém obvodu školy, tj. Buštěhrad
(2)   sourozenecké vztahy se stávajícím žáky školy a zároveň děti zaměstnanců školy
(3)   sourozenecké vztahy se stávajícími žáky školy 
(4)   děti zaměstnanců školy
(5)   všechny ostatní děti


V rámci kritéria č. (1) platí, že cizinci jsou povinni doložit oprávnění k pobytu na území ČR.
V případě, že v rámci kritéria (1) nebude možné přijmout všechny uchazeče, bude provedeno losování. K losování dojde mezi všemi uchazeči splňujícími dané kritérium (1) a proběhne za účasti zákonných zástupců, ředitele školy a člena školské rady zastupujícího zřizovatele. 
Pokud počet zájemců podle kritéria (1) naplní počet 70 míst, zájemci splňující pouze kritéria (2), (3), (4) nebo (5) nebudou přijati. 
Analogicky, včetně losování, bude postupováno v kritériích (2) až (5), a to až do naplnění kapacity 70 míst.
O průběhu a výsledcích případného losování bude vyhotoven písemný protokol, který bude následně zveřejněn na webových stránkách školy a zřizovatele.
V případě odvolání proti nepřijetí bude rozhodnuto podle uvedených kritérií a v případě, že nebude škola moci vyhovět všem odvoláním, tak podle data podání odvolání.

Mgr. Václav Barták – ředitel školy

27. března 2025

Rezervace k zápisu do 1. tříd

Na odkazu https://www.zsbustehrad.cz/zapis/ si můžete rezerovat místo k zápisu do 1. tříd. Kdo tak neučiní, bude mu čas u zápisu přidělen na časy, kdy to bude možné. Rezervace se spustí v pondělí 24. března od 8.00. Připomínáme, že je nutné se dostavit k zápisu nejpozději 20 minut před rezervovaným časem. 

Těšíme se na Vás.

Kolektiv ZŠ

21. března 2025

Škola před školou (den otevřených dveří pro budoucí prvňáčky)

Schůzka s rodiči, kteří půjdou  se svými dětmi k zápisu do 1. tříd, se koná ve středu 19. 3. 2025 od 16:00 v 1. patře staré budovy ZŠ. Děti ať přijdou také, budeme mít pro ně připravené aktivity.

Těšíme se na Vás.

Kolektiv ZŠ

12. března 2025

Termíny pro budoucí prvňáčky

Důležité termíny pro rodiče budoucích prvňáčků 2025/2026:

  • Škola před školou (informativní schůzka pro rodiče před zápisem + aktivity pro budoucí prvňáčky) se bude konat 19. března 2025 od 16.00 v ZŠ
  • Zápisy do 1. tříd (pro školní rok 2025/26) proběhnou 28. a 29. dubna 2025

Detaily ještě včas upřesníme.

 

Vedení školy

25. února 2025

Přerušený provoz ŠD a ŠJ

Vzhledem k jarním prázdninám a nízkému zájmu o školní družinu bude po dohodě se zřizovatelem 3. - 7. března 2025 přerušen provoz školní družiny a školní jídelny.

Děkujeme za pochopení.

Vedení ZŠ

25. února 2025

Oznámení o vyhlášení ředitelského volna

Vážení rodiče, milí žáci,

z důvodu vysoké nemocnosti pedagogického sboru a s ohledem na zajištění plynulého provozu školy vyhlašuji na pondělí 3. 2. 2025 a úterý 4. 2. 2025 ředitelské volno.

V tyto dny nebude probíhat výuka a nebude v provozu ani školní jídelna a školní družina. Výuka bude opět zahájena ve středu 5. 2. 2025.

Vysvědčení a docházka ve čtvrtek 30. 1. 2025:
Pokud byste se obávali poslat své děti do školy již ve čtvrtek 30. 1. 2025, můžete je nechat doma. Žáci, kteří v tento den nebudou přítomni, obdrží výpis z vysvědčení ve středu 5. 2. 2025.

Děkujeme za pochopení a omlouváme se za případné komplikace. Věříme, že tento krok pomůže ke stabilizaci situace a k návratu do běžného režimu co nejdříve.

S přáním pevného zdraví
Mgr. Václav Barták
Ředitel školy
ZŠ a MŠ Oty Pavla Buštěhrad, okres Kladno

29. ledna 2025

Přerušený provoz ŠD a ŠJ

Vzhledem k ředitelskému volnu v ZŠ a nízkému zájmu o školní družinu bude po dohodě se zřizovatelem ve pátek 13. prosince 2024 přerušen provoz školní družiny a školní jídelny.

Děkujeme za pochopení.

Vedení ZŠ

6. prosince 2024

Ředitelské volno 13.12.2024

V souladu s § 24, odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) v platném znění, vyhlašuje ředitel školy z organizačních a provozních důvodů na pátek 13. prosince 2024 ředitelské volno.

Mgr. Václav Barták - ředitel školy

26. listopadu 2024

Přerušený provoz ŠD a ŠJ

Vzhledem k podzimním prázdninám a nízkému zájmu o školní družinu bude po dohodě se zřizovatelem ve čtvrtek 29. a 30. října 2024 přerušen provoz školní družiny a školní jídelny.

Děkujeme za pochopení.

Vedení ZŠ

21. října 2024

Přihlašování na kroužky

Vážení rodiče a žáci.
Letos jsme pro Vás připravili širokou paletu zájmových kroužků. Na odkazu https://www.zsbustehrad.cz/zs/krouzky/ se můžete přihlašovat. Pozor, počet míst je omezený. V případě, že se zapíšete někam, kam nebudete chodit, ihned nás o tom informujte, abychom uvolnili místo pro jiné zájemce, prosím. Více informací o kroužku se dozvíte po rozkliknutí jeho názvu. Na email, který zadáte, Vám přijde automatické potvrzení o zapsání kroužku.
Smlouvu a informace o platbě Vám po registraci do konce září dodá vedoucí daného kroužku.
Děkujeme za spolupráci a věříme, že si vyberete.
Za kolektiv ZŠ
V. Barták

 

16. září 2024

Organizace 1. školního týdne 2024/25

2. září (pondělí)

● vyučování kromě 1. tříd začíná v 7:55 hod.

● 1. třídy mají svůj režim – informace předají třídní učitelky

● vstup do školy bude umožněn v 7:35 hod.

● vstup zákonným zástupcům nebo doprovodu žáků bude umožněn jen ve výjimečných případech, např. doprovodu nově příchozích žáků

● vyučování končí v 8:40 hod. (1. třídy o něco později, cca v 9:00 hod.)

● oběd z provozních důvodů nebude poskytován, školní družina není v provozu

3. září (úterý)
  • žáci 1. tříd a končí po druhé vyučovací hodině (9:35 hod.), následně jdou do družiny
  • školní družina i školní jídelna jsou plně v provozu
  • žáci 2. – 5. tříd končí v 11:35 po 4. vyučovací hodině
  • žáci 2. stupně (6. – 9. třídy) končí ve 12:30 hod.
  • ve všech třídách se budou řešit třídnické záležitosti s třídními učiteli
4. září (středa)
  • žáci 1. tříd a končí po třetí vyučovací hodině (10:40 hod.), následně jdou do družiny
  • výuka 2. - 9. tříd dle rozvrhu, vše již v běžném provozu
od 5. září (od čtvrtka)
  • výuka všech tříd dle rozvrhu, vše již v běžném provozu

Těšíme se na Vás.

Kolektiv ZŠ

27. srpna 2024