Evropská diskotéka a evropský den jazyků

Zábava a poučení. To bylo cílem celoškolní diskotéky, která se konala u příležitosti Evropského dne jazyků. Žáci si měli co nejpřijatelnější formou přiblížit jazyk, život obyvatel různých zemí, jejich tradice, historii, literaturu, hudbu a charakteristické znaky evropských států. Každá třída si vylosovala jeden stát a v různých předmětech se žáci seznámili s jeho historií, geografií, typickými znaky a zejména s jeho jazykem. V daném jazyce se naučili několik slov, hlavně pozdravů. Vše, co se dozvěděli, ztvárnili a přiblížili ostatním spolužákům tancem v rytmu hudby daného státu. Někteří vynalézavější si připravili symboly i s kostýmy. Tak bylo možno vidět finskou královnu v kočáře (zahradní kolečko) taženém soby, holandskou královnu i s králem, ledního medvěda, ruský „kazačok“ i ukrajinský boxerský zápas, španělské tance.

K tancům se postupně přidali téměř všichni žáci i ti velmi nesmělí a neodolala ani většina vyučujících. Celou diskotéku v angličtině moderoval pan učitel Petr Sejkora v režii paní vychovatelky Anny Holeyšovské. Maskotem diskotéky byl kohout, který vypadal jako živý a jeho úkolem bylo držet stále dobrou náladu a přivítat novou nastupující zemi. Hodina uběhla neskutečně rychle a žákům se nechtělo diskotéku ukončit. Ale protože v nejlepším se má přestat, tak všichni disciplinovaně odešli do svých tříd pokračovat v dalším vyučování.

Všem se nám tato akce velmi líbila, neboť byla poučná i zábavná. Již chystáme podobnou, ale to bude překvapení.

Mgr. Věra Sklenářová, ředitelka


Projekt byl krátkodobý a žáci na něm pracovali v hodinách zeměpisu, českého i anglického jazyka, pracovních činnostech a výchovy k občanství, výtvarné výchovy a na třídnických hodinách.

Projekt má následující přínosy v oblasti vědomostí, dovedností a schopností:

  • poskytuje žákům základní znalosti o různých etnických a kulturních skupinách žijících v evropské společnosti
  • učí žáky uvědomovat si, že všechny etnické skupiny a všechny kultury jsou rovnocenné a žádná není nadřazena druhé
  • přispívá k utváření dobrých mezilidských vztahů
  • utváří a rozvíjí základní dovednosti pro spolupráci
  • formuje studijní dovednosti
  • rozvíjí schopnost srovnávat projevy kultury v evropském a globálním kontextu, nacházet společné znaky a odlišnosti a hodnotit je v širších souvislostech
  • rozšiřuje a prohlubuje dovednosti potřebné pro orientaci v evropském prostředí

Projekt má následující přínosy v oblasti postojů a hodnot:

  • učí žáky vnímat odlišnost jako příležitost k obohacení, nikoli jako zdroj konfliktu
  • pomáhá k utváření pozitivního postoje k sobě samému a k druhým
  • kultivuje postoje k Evropě i ke světu jako globálnímu prostředí života
  • utváří pozitivní postoje k jinakosti a kulturní odlišnosti
  • podporuje pozitivní postoje k tradičním kulturním hodnotám
  • vede k respektování kulturních, etnických a jiných odlišností
     
     
 

26. září 2008