Únor v MŠ
V tomto měsíci jsme pracovali s integrovaným blokem Lidské činnosti, řemesla a Hrátky se slovy.
Ti nejmladší, Berušky, se učili pojmenovávat jednotlivé části dne, připomněli si činnosti související s konkrétními částmi dne.Všichni se seznámili s některými pracovními profesemi a většina dětí ví, kde a co dělají v zaměstnání jejich rodiče. Přímo ve školce navštívili školní kuchyni a seznámili se s prací paní kuchařek.Zejména během ranních her si děti hrály např. na školu, kadeřnictví, lékaře a nemocnici, farmáře, stavbaře, výpravčí atd.
S velkým zájmem si děti zahrály velké pexeso s lidskými profesemi, kdy je konkrétně pojmenovávaly a snažily se popisovat obsah prací s nimi související.Důraz jsme kladli na prožitkové a smyslové učení během hádanek, her pantomim, pohybových her, učení písní a básní o lidských činnostech.
Během bloku Hrátky se slovem si děti hrály na básníky, poznávaly rýmy, homonyma a synonyma, vymýšlely jednoduché příběhy podle daných čtveřic obrázků.Starší děti určovaly hlásku na začátku a konci slov a seznamovaly se s jejich psanou podobou.
Oblíbenými se staly veršované pohádky od pana Hrubína, které děti výtvarně zpracovávaly.
Počátkem února některé děti začaly jezdit na plavecký výcvik do plavecké školy Medůza v Kladně.
Předškolní děti byly u zápisu do prvních ročníků základních škol.
Pro zpestření pobytu ve školce nás navštívil opravdový kouzelník a předvedl zajímavá ba dokonce napínavá kouzla.
9. března 2010