Zápis ze zasedání dne 11. 4. 2011

Zápis ze zasedání dne 11.4.2011

Přítomni:
Ing. J. Závorková, V. Mrázková, L. Krobová, Ing. J. Müller, Bc. T. Musil, Mgr. V. Barták

Omluveni:
Mgr. D. Klepalová, M. Burešová, Mgr. M. Kindlová

Hosté:
Mgr. V. Sklenářová

Program:

  1. Projednání možnosti rozšíření kapacity MŠ
  2. Školní parlament
  3. Kvalita učebnic
  4. Poškola
  5. Další diskuze
  6. Návrh stanoviska k rozšíření MŠ

  1. Pro školní rok 2011/2012 se do MŠ přihlásilo 64 dětí. Z tohoto celkového počtu dětí muselo být na základě stanovených kritérií pro přijetí do MŠ odmítnuto 40 dětí.

    Kapacita MŠ je pro příští školní rok naplněna na hygienické maximum tzn. 84 dětí.

    Po plánovaném odstěhování městského úřadu do prostor zámku a následné rekonstrukci dosud jím využívaných prostor v budově MŠ, ke kterému by mohlo dojít ve školním roce 2012/2013, bude maximální kapacita MŠ 100 dětí. Tato kapacita bude v těchto prostorách nepřekročitelná (dle vyjádření hygienika).

    Z výše uvedeného vyplývá, že ani po přestěhování městského úřadu do zámku nebude kapacita v nejbližších letech dostatečná (vzhledem k neustále se rozrůstající zástavbě v Buštěhradu a z toho vyplývajícího nárůstu počtu mladých obyvatel).

    Proto se školská rada s vedením ZŠ snaží najít uspokojivé řešení, které by městský rozpočet příliš nezatížilo.

    Jako realizovatelné řešení se ukazuje možnost zřízení jedné třídy (pro 24 – 28 dětí) v prostorách pravého křídla II. stupně ZŠ. V těchto prostorách již v minulosti MŠ působila (před přestěhováním do dnešní budovy MŠ).

    Doposud byly učiněny pro ověření realizovatelnosti tohoto řešení následující kroky:

    • Pan Müller projednal s ředitelkou ZŠ paníV. Sklenářovou varianty umístění třídy MŠ v prostorách II. stupně.
    • Ředitelka ZŠ zajistila dne 28. 3. 2011 návštěvu paní Bc. Velesové a paní Dragounové z krajské hygienické stanice v Kladně, které provedly obhlídku na místě a vydaly následující stanovisko:

      Mateřská škola pro děti by byla v 1. NP objektu základní školy.

      Ze dvou tříd, které budou propojeny, bude po rekonstrukci herna pro děti předškolního věku MŠ. Hygienické zařízení pro kapacitu 25 dětí bude vybudováno 5 WC a 5 umyvadel s přívodem teplé a studené tekoucí vody přes mísící baterii, sprchový kout (při počtu 28 dětí bude hygienické zařízení tvořit 6 WC a 6 umyvadel). Hygienické zařízení pro dospělé, úklidová komora, pračka na prádlo bude využíváno ve stávající ZŠ. Čisté prádlo by bylo ve skříních v herně. Denní a umělé osvětlení je vyhovující, v oknech jsou instalované stínící prvky. Šatna pro děti by byla umístěna před vstupem do herny. K dispozici je oplocený pozemek. Stravování bude zajištěno ve školní jídelně ZŠ.

    • Pan Müller projednal návrh řešení s panem místostarostou P. Sejkorou.

      Této schůzky se dále zúčastnila paní Šímová, pan Müller a pan arch. Bartošek (zpracovával projekt rekonstrukce prostor MěÚ na třídu MŠ).

      Při této schůzce si všichni zúčastnění prohlédli prostory ZŠ, kde by bylo možno vybudovat oddělení MŠ. S celkovou situací všechny seznámil pan místostarosta.

      Pan architekt v co možná nejkratším termínu zpracuje předběžný návrh řešení s kvalifikovaným odhadem nákladů.

    • Paní Šímová zpracovala odhad nákladů na vybavení tříd nábytkem a pomůckami (cca 600 000,- Kč).
  2. Po Bc.Tancošovi přebírá vedení školního parlamentu sl. Plešáková.

    Budou stanovena jasná pravidla pro fungování školního parlamentu. Tzn. budou stanoveny jeho kompetence, četnost schůzek, ...

    Budou navženy akce, které si budou žáci organizovat sami.

  3. Kvalita učebnic

    Rodiče mají výhrady k tomu, že v některých předmětech je nedostatečná kvalita učebnic. Děti se učí podle nich napřeskáčku a je tedy omezená možnost kontroly ze strany rodičů.

    V některých předmětech jsou nyní učebnice nedostupné (vytváří se při výuce – Rozumíme penězům). Paní ředitelka vysvětlila tuto situaci tím, že učebnic je dnes na trhu příliš mnoho a je velmi obtížné při chybějících celostátních osnovách vybrat takové učebnice, které by přímo odpovídaly našemu ŠVP. Velmi obtížná je situace v přírodopisu. Chybějící učebnice jsou nahrazovány vyhledávání na internetu. Toto se osvědčilo např. panu učiteli Bartákovi (zeměpis), ale s tím, že servery, z kterých se informace použijí musí být věrohodné a doporučené.

  4. Poškola

    Paní Závorková navrhla zmírnění sankcí za nenošení pomůcek a úkolů pro žáky I. stupně.

    2/3 rodičů II.A si myslí, že je poškola pro děti příliš přísná a pro děti stresující.

    Paní ředitelka připraví anketu mezi rodiči (květen 2011) a následně vyhodnotí roční fungování tohoto systému. Na základě této ankety a připomínek rodičů bude tento systém modifikován.

    Pro II. stupeň se dle pedagogů tento systém velmi osvědčil a je funkční.

  5. Diskuze

    Pan Musil navrhl řešit rozšíření MŠ v prostorách II. stupně ZŠ více koncepčně, tzn. nepočítat s rozšířením pouze o jednu třídu, ale o dvě. Nabízí se možnost modulárního řešení, tzn. udělat všechny přípravné fáze pro eventuální rozšíření o dvě třídy tak, aby při dobudovávání druhé třídy nedošlo k opětovnému předělávání již hotového.

  6. Školská rada navrhuje učinit všechna možná opatření tak, aby mohlo dojít k rozšíření kapacity MŠ v prostorách II. stupně ZŠ.

Dne 12.4.2011 v Buštěhradě.

Zapsal: Ing. J. Müller

1. listopadu 2011