Projekt třeťáků - "My dream house"

Všichni jsme si jako děti stavěli domečky z krabic. Zdobili jsme je koberečky, záclonkami, nábytkem pro panenky a při nedostatku také nábytkem z krabiček,.. Tentokrát se do toho pustili rodiče a děti z třetí třídy. Jenže to nebyly domečky z krabice od bot, ale byly to stavby jako hrom. V některých byla i vana s želatinovou vodou, mřížkový koláč v zátce od piva, pelíšky pro zvířátka, naplněný bar, garáže, lyže... Domečky byly nádherné a plné nápadů.
Jenže tentokrát nešlo jen o domečky, ale i o výuku angličtiny. Každý třeťák do domečku nelepil velké množství slovíček, která buď znal, nebo je musel najít ve slovníku.
To nejdůležitější byla prezentace domečku, podle dohodnuté osnovy. Velmi nás překvapilo, že třeťáci jsou schopni několik minut před publikem a porotou, hovořit plynule anglicky. Zasvěceně mluvili o tom, kolik má jejich stavba pater, místností, jaké místnosti to jsou a co v nich je. Jaká je kolem domu zahrada a o # autech v garáži. Po dokončení všech prezentací, spočítáním slovíček, rozdělením # všech bodů a prémií, nám vznikli tři vítězové, kteří měli nejvíce bodů. Pro mě i pro mé kolegy, učitele angličtiny, byla vítězů plná třída. Nejdůležitější bylo, že se do projektu zapojili všichni a podle svých možností splnili všechny kompetence, na kterých byl projekt založen.

Kompetence k učení - vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě.

Kompetence k řešení problémů - kriticky myslí, činí uvážlivá rozhodnutí a je schopen je obhájit.

Kompetence komunikativní - formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v  logickém sledu, vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i  ústním projevu.

Dana Odvárková
třídní učitelka 3. třídy

 

18. dubna 2012