Zápis ze zasedání dne 7. 9. 2006

Přítomni: A. Holeyšovská, Ing. J. Kasalický, Mgr. M. Kindlová, Mgr. M. Mňuková, Ing. J. Müller, J. Šímová, Mgr. B. Tesařová, Ing. J. Závorková

Omluveni: pí. Šumná

Hosté: Mgr. Sklenářová

Program:

  1. Seznámení s paní ředitelkou Mgr. Sklenářovou
  2. Náčrt koncepce školy pod novým vedením
  3. Informace o dosavadní práci Školské rady
  4. Diskuse

  1. Pan Müller oznámil výsledky konkursního řízení na místo ředitele školy, které získala 28. 7. 2006 paní Mgr. Sklenářová. Seznámil přítomné s její dosavadními zkušenostmi ve školství a vedoucích pozicích. Poděkoval předešlému vedení za jeho úsilí a paní Mgr. Tesařové za práci v pozici zástupkyně ředitele, jakož i statutárního zástupce školy v době do vyhlášení výsledků konkursu.

  2. Paní Mgr. Sklenářová obeznámila přítomné se záměry nového vedení školy v blízkém i vzdálenějším časovém horizontu. Získané informace o škole považuje za nutné doplnit hlubší analýzou, ve které je nutno získat též vyjádření rodičů žáků a samosprávy školy. Za nejdůležitější úkol příštích přibližně dvou let považuje zviditelnění školy, aby mohla obstát v rostoucí konkurenci okolních škol. První kroky k tomu je nutno učinit hned, a to následující:

    • prezentovat práce dětí nejen v prostorách školy, ale též na webových stránkách
    • vytvořit na webu diskusní fórum pro umožnění okamžité komunikace rodičů se školou
    • zlepšit prezentaci školy v místním tisku (Buštěhrad, Lidice)
    • urychlit práce na tvorbě Školního vzdělávacího programu (ŠVP) a dalším proškolením zmotivovat vyučující k osobní zainteresovanosti
    • zavést efektivnější metody práce; například celoškolní projekty s následnou prezentací nejen ve škole, ale i na obci (prvním z nich bude projekt EU Historická řemesla), dále práce žáků v tzv. centrech podle programu Začít spolu; všechny by měly vést k větší samostatnosti žáků, jejich týmové práci a vytváření cílových kompetencí podle Rámcově vzdělávacího programu
    • zlepšit kázeň a kultivovat chování žáků na 2. stupni (vytvořit tzv. komunitní kruh v každé třídě; pí ředitelka již učinila první kroky v tomto směru).

    Výhledově je nutno zlepšit materiální zázemí školy:

    • v oblasti vybavení počítači - stávající je počtem i kapacitou paměti nedostačující pro moderní výukové programy; cílem bude zřídit počítačovou učebnu s počítačem pro každého žáka ve třídě a též rozšířit a zkvalitnit napojení na Internet
    • zabezpečit šatní skříně pro žáky 2. stupně (s individuálním zámkem)
    • vylepšit vybavení keramické dílny (větší pec)
    • upravit a rozšířit využití prostor školní zahrady při realizaci práce žáků
    • vyřešit problém společenské místnosti a propojení obou budov školy
    • zavést elektronické objednávání obědů pomocí automatu

    V oblasti personální:

    • k vynikajícím učitelům školy získat nové mladé učitele
    • další vzdělávání vyučujících.
  3. Pan Müller seznámil paní ředitelku s dohodou o úzké spolupráci mezi SRPDŠ a Školskou radou z května 2006, aby se práce na řešení problému nedublovala a úsilí zúčastněných zbytečně netříštilo. Posledními připomínkami rodičů prezentovanými Školskou radou byly tyto:

    • zvýšit bezpečnost žáků v souvislosti s otevřeností školního areálu
    • řešit obnovu hřiště v areálu školy
    • zmodernizovat hygienické vybavení školy (papírové ručníky, dávkovače mýdla)
    • eliminovat zdravotně rizikovou zátěž žáků denním přenášením nepoužívaných školních pomůcek do školy a zpět
    • umožnit zapojení do akce Školní mléko (zahájení v říjnu)
    • krátká doba oběda pro menší žáky
    • nevhodný sortiment bufetu
    • řešení pitného režimu žáků
    • obnovení plesu SRPDŠ.

    Školská rada vyjádřila spokojenost a poděkování za práci školní družiny.

  4. Diskuse

    1. 4.1. Paní Sklenářová přislíbila učinit opatření ve všech problémových oblastech, které vyplynou z chystaného dotazníku (analýza).
    2. 4.2. Paní Závorková zopakovala nabídku Mateřského centra Buštěhradský pelíšek k použití zbylých finančních prostředků pro výstavbu herního prvku v areálu školy. Přítomni se shodli o jejich nejvhodnějším využití pro realizaci pískovišť v areálu mateřské školy. MC Buštěhradský pelíšek nabídlo též pomoc při informování o možnostech získávání různých grantů využitelných pro školu.
    3. 4.3. Pan Kasalický podotkl, že úspěch školy závisí na kontaktu se zastupitelstvem. Rada vyjádřila přesvědčení, že bude intenzivnější, než v posledních letech.
    4. 4.4. Otázka bezpečnosti žáků v areálu (ohrožení projíždějícími auty) je v této fázi otázkou finanční; Pan Kasalický sdělil přítomným, že byla kontaktována místní firma (v případě jejího řešení pomocí závory s ovládáním pouze oprávněnými osobami).
    5. 4.5. Pan Müller vznesl dotaz na zavedení výuky druhého cizího jazyka ve škole. Paní ředitelka oznámila, že bude povinně nabídnuta podle požadavků RVP v 7. ročníku, žákům však RVP neukládá povinně si ho zvolit.
    6. 4.6. Paní ředitelka Sklenářová požádala školskou radu o:

      • připomínkování upraveného Školního řádu ZŠ a MŠ Oty Pavla v Buštěhradě do příští schůzky a její schválení
      • vyjádření k pravidlům hodnocení výsledků vzdělávání (formy klasifikace)
      • zaslání e-mailových adres členů ŠR.

Příští zasedání školské rady bylo dohodnuto na říjen, termín bude upřesněn.

Dne 7. 9. 2006 v Buštěhradě.

Zapsala: Mgr. Monika Mňuková

20. září 2006