Volitelné předměty - online přihlášky

Přihlašování bude možné od pátku 8. 3. 2024 od 16.00.

A - Konstruktivistická matematika (pro budoucí 8. třídy)

Je po uzávěrce, přihlašování již není možné.

Žáci se budou učit řešit problémy ze života, tvořivě myslet, pracovat ve skupinách a to vše s menším množstvím teorie a drilu. Ve větší míře budou manipulovat s předměty (pomůckami), využívat her. To vše by mělo vést ke spojování fragmentů informací o svém prostředí do smysluplných struktur a provádění mentálních operací. Důraz bude kladen na rozvoj usuzování, analýzy a řešení problémů.

 

A - Čtenářský klub (pro budoucí 8. třídy)

Je po uzávěrce, přihlašování již není možné.

Předmět Čtenářský klub je předmětem rozšiřujícím výuku Českého jazyka – konkrétně se jedná o rozšíření výuky literatury. V osmém ročníku jde o doplnění literární historie od počátků literatury až po devatenácté století, které je zde stěžejním. V ročníku devátém se věnujeme průřezu 20. stoletím až s přesahem do současné literatury století 21.

Čteme s porozuměním dobové literární texty, přemýšlíme o jejich významu v rámci doby i o jejich nadčasovosti, diskutujeme a sdělujeme si své dojmy. Vytváříme však i vlastní literární počiny. Snažíme se jednotlivé texty rozklíčovat a následně interpretovat, tzn. porozumět jejich významu a záměru spolu s důležitostí role, kterou v literárním kontextu zaujímají. Místy je výuka doplněna o texty týkající se významných historických událostí a s nimi spojených dnů, které mnohdy s literaturou souvisejí víc, než by se mohlo zdát.

Taktéž zařazujeme čtení vlastních knih a jejich následnou reflexi. Čtení totiž není jen soukromou samotářskou činností, ale může se stát společenskou událostí a zážitkem. Základním předpokladem pro úspěšné absolvování předmětu je schopnost číst zadané literární texty a chuť s nimi pracovat do hloubky.

 

B - Vaření (pro budoucí 8. třídy)

Je po uzávěrce, přihlašování již není možné.

  • vést hodiny vaření atraktivně a inovativně tak, aby byli aktivně zapojeni všichni žáci/kyně, aby docházelo k rozvoji klíčových kompetencí a současně aby připravované pokrmy byly v souladu se zásadami zdravé výživy, s důrazem na vaření ze základních přirozených potravin
  • v rámci hodin budou žáci pracovat samostatně v několika skupinách, jež budou mít různou náplň činnosti, a budou plnit zadané úkoly dle připravených pracovních listů (vypracované společně)
  • na závěr každého bloku proběhne společná degustace připravených pokrmů a prezentace výsledků práce ostatních skupin.
 

B - Dílny (pro budoucí 8. třídy)

Je po uzávěrce, přihlašování již není možné.

V hodině dílen se žáci seznámí s opracováním dřeva, kovu, plastů. Budou vyrábět různé užitné i umělecké předměty. Naučí se používat ruční nástroje, mořit  a barvit, podle návodů sestavovat modulární stavebnice od firmy Infento.

 

B - Anglická konverzace (pro budoucí 8. třídy)

Je po uzávěrce, přihlašování již není možné.

Volitelný předmět Anglická konverzace se soustředí na rozvoj komunikativní kompetence v cizím jazyce. Jelikož jsou různé oblasti jazyka propojeny jedna s druhou, pracujeme mimo jiné i na rozšiřování slovní zásoby, rozvíjení znalostí gramatiky a poslechových dovedností.

Výuka je založena z velké části na pracovních listech, které se vždy týkají konkrétního tématu – podstatou tohoto listu bývá buďto čtení, poslech, nebo práce se slovní zásobou. Součástí každé hodiny je samozřejmě diskuse či skupinová práce, kdy jsou studenti motivováni k aktivnímu užívání cizího jazyka. Připravují se tak na chvíli, kdy bude potřeba komunikace v angličtině i mimo školní prostředí, kde už není prostor pro stydlivost a rozpaky – těžko na cvičišti, lehko na bojišti. Mimo jiné se žáci mohou také seznámit s reáliemi anglicky mluvících zemí.

Předpokládanou vstupní jazykovou úrovní je přibližně A2, kdy uživatel jazyka rozumí větám a často používaným výrazům vztahujícím se k oblastem, které se ho/jí bezprostředně týkají (např. základní informace o něm/ní a jeho/její rodině, o nakupování, místopisu a zaměstnání). Dokáže komunikovat prostřednictvím jednoduchých a běžných úloh, jež vyžadují jednoduchou a přímou výměnu informací o známých a běžných skutečnostech. Uživatel jazyka umí jednoduchým způsobem popsat svou vlastní rodinu, bezprostřední okolí a záležitosti týkající se jeho/jejích nejnaléhavějších potřeb.

 

B - Environmentální výchova (pro budoucí 8. třídy)

Je po uzávěrce, přihlašování již není možné.

Na volitelném předmětu se společně budeme zabývat otázkami přírody, životního prostředí a ekologie. Předmět doplní výuku přírodopisu o praktickou výuku v laboratoři s mikroskopy a dalšími pokusy, podíváme se na blízké ekosystémy jako je zahrada školy a v terénu budeme zkoumat, jak funguje život mimo civilizaci.

Zlatým hřebem předmětu pak bude příprava na biologickou olympiádu, kde se budeme věnovat i dalším otázkám, které tato olympiáda každoročně nabízí. Společně se podíváme také na témata, která jsou v dnešní době často zmiňovaná v médiích - upcyklace nebo greenwashing. Cílem předmětu je v žácích rozvést kritické myšlení, naučit je klást si otázky a najít na ně odpovědi a porozumět vztahům v přírodě.

 

B - Mediální výchova (pro budoucí 8. třídy)

Je po uzávěrce, přihlašování již není možné.

Cílem tohoto předmětu je zorientovat se ve světě médií a seznámit se s jejich různými podobami. Vzhledem k tomu, že jsme v této době zahlceni informacemi, je potřeba umět jim porozumět, ověřovat je a posuzovat jejich pravdivost. 

Dalším neméně důležitým cílem je uvědomit si rizika virtuálního světa a chovat se v něm co nejbezpečněji.

Na mediální výchově budeme hodně pracovat s internetem, ale především s texty, které se tam objevují, budeme se snažit jim porozumět, rozklíčovávat, jakou informaci nám přinášejí, a hlavně se učit rozhodovat, zda je daná informace pravdivá.

 

Španělský jazyk pro 7. ročník (letošní 6.)

Je po uzávěrce, přihlašování již není možné.

 

Německý jazyk pro 7. ročník (letošní 6.)

Je po uzávěrce, přihlašování již není možné.

 

Příprava na testy (pro budoucí 9. třídy)

Je po uzávěrce, přihlašování již není možné.

V předmětu Příprava na testy budou žáci zkušebně vyplňovat testy z přijímacích zkoušek z předchozích let. Učitel jim pomůže nastavit si strategii postupu řešení a vytvoří atmosféru obdobnou té, která bude u přijímacích zkoušek (ticho, časově vymezený rámec a stejné povolené pomůcky). Na konci dvouhodinovky bude test vyhodnocen a výsledky bude  učitel zapisovat do tabulky, aby měli žáci možnost sledovat svoje pokroky.

 

Vaření (pro budoucí 9. třídy)

Je po uzávěrce, přihlašování již není možné.

  • vést hodiny vaření atraktivně a inovativně tak, aby byli aktivně zapojeni všichni žáci/kyně, aby docházelo k rozvoji klíčových kompetencí a současně aby připravované pokrmy byly v souladu se zásadami zdravé výživy, s důrazem na vaření ze základních přirozených potravin
  • v rámci hodin budou žáci pracovat samostatně v několika skupinách, jež budou mít různou náplň činnosti, a budou plnit zadané úkoly dle připravených pracovních listů (vypracované společně)
  • na závěr každého bloku proběhne společná degustace připravených pokrmů a prezentace výsledků práce ostatních skupin.