Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště (ŠPP) má na starosti komplexní podporu žáků, rodičů i pedagogů. Jeho hlavní cíle jsou zejména v oblasti prevence, intervence a poradenství.

Vedoucí ŠPP - Mgr. Eva Nováková

Konzultační hodiny:

  • Po 13.30-15.00

Kontakt:

Zajišťuje:

  • Plánování a koordinace programů a aktivit školního poradenského pracoviště.
  • Sledování a vyhodnocování účinnosti poskytovaných služeb.
  • Reportování a prezentace výsledků a potřeb školního poradenského pracoviště.
  • Sledování aktuálních trendů v oblasti vzdělávání a poradenství.
  • Identifikace potřeb žáků a školy a přizpůsobení práce poradenského týmu.
 

Pozice zahrnuté v poradenském pracovišti

Výchovný poradce

  • Zaměřuje se na vzdělávací problémy, profesní orientaci a práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

Kariérový poradce

  • Poradenská pomoc při rozhodování o dalším vzdělávání a profesní cestě žáků.

Školní psycholog (pozice momentálně neobsazena)

  • Poskytuje psychologickou podporu, diagnostiku a intervence v případech osobních, rodinných či školních problémů žáků.

Školní speciální pedagog

  • Pracuje s žáky se specifickými poruchami učení nebo chování, zajišťuje diagnostiku a navrhuje podpůrná opatření.

Školní metodik prevence

  • Zodpovídá za preventivní programy proti šikaně, závislostem a jiným negativním jevům.

Školní koordinátor pro nadané

  • Identifikace  a podpora nadaných žáků.

Sociální pedagog (pozice momentálně neobsazena)

  • Zaměřuje se na sociální problémy žáků (např. chudoba, rodinné krize, vyloučení z kolektivu).

Tyto pozice společně spolupracují s vedením školy, rodiči i externími odborníky (Pedagogicko-psychologická poradna, speciálně-pedagogické centrum, odbor sociální a právní ochrany dítěte) k vytvoření bezpečného a podporujícího školního prostředí.

Nejdůležitější úkoly školního poradenského pracoviště

Prevence školní neúspěšnosti a rizikového chování

  • Realizace preventivních programů proti šikaně, závislostem a dalším sociálně-patologickým jevům.
  • Podpora žáků při adaptaci na nové prostředí či při změnách ve vzdělávání.

Kariérové poradenství a podpora volby povolání

  • Pomoc žákům při rozhodování o dalším studiu a profesní dráze.
  • Konzultace s ohledem na schopnosti a zájmy žáka.

Poskytování psychologické a speciálně-pedagogické péče

  • Práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (např. dyslexie, ADHD).
  • Podpora žáků se sociálními či emočními obtížemi.

Spolupráce s rodiči a pedagogy

  • Konzultace s rodiči ohledně výchovných či studijních problémů dětí.
  • Poskytování metodické podpory učitelům při práci se žáky se specifickými potřebami.

Intervence při krizových situacích

  • Řešení akutních problémů, jako jsou konflikty ve třídě, šikana, krizové stavy či psychické obtíže žáků.
  • Organizace podpory a dalšího postupu.