Jazykový zájezd do Velké Británie

6. den

Ráno nás čekal brzký odjezd z rodin a přesun do Londýna. Před desátou hodinou jsem se postavili do dlouhé fronty před muzeem Madame Tusseauds. Nakonec jsem se dovnitř dostali a necelé tři hodiny strávili s figurínami nejrůznějších celebrit, světovými sportovci, politiky či animovanými hrdiny (fotili jsem se třeba s Madonnou, Tomem Cruisem, britskou královskou rodinou nebo Shrekem).

Po prohlídce muzea jsme se přesunuli nejstarším metrem na světě na Piccadilly Circus. Prošli jsme nejznámější místa této části Londýna - Trafalgar Square, čínskou čtvrť Soho, Buckingham Palace, Westminster Abbey až k obřímu vyhlídkovému kolu - London Eye. Během třicetiminutové jízdy jsme se kochali z výšky 135 metrů podvečerními i nočními pohledy na Londýn. Pak jsme se již vyčerpaní zážitky a chozením posadili do autobusu a vyrazili směr Česká republika.

Cesta domů proběhla bez problému, jen trajekt měl poruchu a 3 hodiny jsem museli čekat na jiný. Velká Británie prostě leží na ostrově :-). V 18.00 jsme vystoupili v Buštěhradu u školy.

5. den

Dnes nás čekal celý den poznávání. Ráno jsme vyrazili do městečka Salisbury, kde se nachází obrovská katedrála ze 13. století. V prostorách katedrály naleznete např. Magnu Chartu (Velká listina práv a svobod), nejvyšší kostelní věž v celé Velké Británii, netradiční křtitelnici se stále tekoucí vodou nebo nejstarší středověké hodiny. Po prohlídce katedrály jsme přejeli k Stonehedge. Bohužel již není možné dostat se až ke kamenům, můžete si je prohlednout zdálky nebo si o nich přečíst v muzeu.

Konec dne jsme zakončili dlouho očekávaným shopingem v Brightonu. Většina žaků si nesla několik tašek. Prý již nakoupili i na Vánoce. V pátek nás čeká opět Londýn a večer návrat do Čech.

4. den

Dopoledne bylo stejné jako dvě předchozí, čekala nás poslední výuka angličtiny. Hodně jsme četli a trénovali výslovnost. Po obědě jsem vyrazili autobusem do města Portsmouth, kde je velký přístav a vojenské muzeum. Nejprve jsme areál viděli z lodi, která s námi objížděla všechny vojenské lodě. Potom jsme prozkoumali bitevní loď HMS Victory, která byla dokončena již 1765. V roce 1805 byla použita tato loď v bitvě u Trafalgeru, kde jí velel Horatio Nelson, ktery na ní také umřel. Po prohlídce lodi jsme ještě objevovali taje námořního muzea a v 17.00 jsme již stáli na prosklené podlaze Spinnaker Tower, kam nás vyvezl výtah. Z věže jsme viděli na celý přístav i města.

3. den

Dopoledne od 9.00-12.00 jsme se opět učili s Vivian, jen to bylo tentokrát v učebně na fotbalovém stadionu. Žáci např. hráli piškvorky s anglickými otázkami. Po poledni jsme společně vyjeli směrem k Battle Abbey. Jedná se opatství, které bylo vystavěno na místě bitvy u Hastings. Dozvěděli jsme se, jak zde bitva v roce 1066 proběhla a kdo vyhrál, našli jsme místo, kde umřel král Harold. Po prohlídce Battle Abbey jsme přejeli k středověkému vodnímu hradu Bodiam Castle, z jehož věže byl krásný výhled do okolí. V 19.15 se žáci opět rozdělili k rodinám a určitě si užili večeři a dezert, který většinou dostanou.

2. den

Ráno jsme se sešli v 7:45 a autobus nás odvezl do pár kilometrů vzdáleného městečka Lancing. Zde jsme se od 9:00-12:00 hodin učili s místními učiteli. Někteří žáci dokonce prohlásili, že je to zvláštní, ale že se těší na druhý den do školy :-).
Po obědě nás autobus převezl k středověkému hradu s dochovalým římským opevněním Pevensey Castle. Po hodině na hradu jsme se opět přesunuli k autobusu a přejeli podél moře k Beachy Head - křídové útesy. Vydali jsme se na víc jak hodinovou procházku nad útesy, viděli jsme maják Beachy Head Lighthouse (je vzdálený zhruba 165 metrů od útesů) a došli jsme k útesům Seven Sisters. V nejvyšších místech skály padají až z výšky 162 metrů. Krásný, ale velmi větrný a chladný den jsme zakončili focením na pláži pod útesy a sbíráním křídy, kterou se prý dá psát i na tabuli. V 19:00 se nás opět ujali naši hostitelé a odvezli nás k sobě domů.

1. den

S deseti žáky ze 7.-9. třídy jsme se v sobotu 10.10. 2015 odpoledne vydali na cestu do Velké Británie. Cesta autobusem byla dlouhá, mnoho jsme se nevyspali a v 6:30 jsme se v Calais nalodili na trajekt směr Velká Británie.

Ráno okolo 9:00 nás autobus vysadil u Greenwichského parku a nás čekal první den v Londýně. Začali jsme focením u nultého poledníku a královské observatoře, která ale byla ráno ještě zavřená. Procházkou jsme z kopce došli k Temži, kde jsme nastoupili na loď a dojeli k Tower Bridge.

V Tower Bridge jsme si prohlédli expozici uvnitř věží mostu, podívali se skleněnou lávkou dolů na silici a řeku a prohlédli si starou strojovnu mostu. Dozvěděli jsme se také, proč je most modro-červeno-bílý nebo že lodě mají vždy přednost před auty.

Po prozkoumání Tower Bridge jsem se posunuli na prohlídku Toweru of London. Vystáli jsme frontu na expozici korunovačních klenotů, prošli jsme se po hradbách, někteří se pokochali ve zbrojnici, vyfotili se s Beefeterem. Po dvouhodinové návštěvě v Toweru of London jsem procházkou došli k St. Paul´s Cathedral, kde právě začínala bohoslužba a slyšeli jsem hrát varhany. Následovala cesta na lávku Milénia a pohled na Shakespearovo divadlo Globe.

Pak už jsme netrpělivě a unavení celodenních chozením čekali na autobus, který nás odvezl do Brightonu. Hostitelské rodiny si žáky přebírali okolo 20:30.