Škola v přírodě 5. tříd den po dni

Neděle

autoři: Saša Mayrhoferová, Jana Kuchařová, Milena Šeflová a Vojta Hartman

V neděli jsme se v 8:15 sešli na nádraží Praha hl.nádraží. Potom jsme nastoupili do Leoexpresu a ten nás asi 4 hodiny vezl. Někteří z nás si něco koupili k jídlu. Když jsme dorazili do zastávky Studénka, jeli jsme autobusem do Frenštátu pod Radhoštěm. Dorazili jsme a šli na skokanské můstky pojmenované po Jiřím Raškovi. Vyšli jsme 428 schodů. A konečně večeře! Byly špagety s kečupem. Ubytovali jsme se v pokojích v CVČ Astra. Večerka byla ve 22:00 hodin. To někteří z nás nedodrželi. :-)

Pondělí

autoři: Prokop Sedelmayer, David Macík, Láďa Rajz a Vašek Velc

V pondělí jsme šli na lanovku. Na lanovce byla velká zima, kolem sebe jsme měli samou mlhu. Ale nakonec jsme dojeli na hodu Radhošť. Šli jsme hodně do kopce a taky z kopce. Cestou jsme stavěli stavby z kamenů. No, šli jsme zkrátka hodně dlouho až se najednou objevil Radegast.

autoři: neznámí

V pondělí k snídani jsme měli chleba s paštikou. Po snídani jsme dojeli autobusem skoro k lanovce, která vede na Pustevny. Na Pustevnách byla velká mlha, moc jsme toho neviděli. Šli jsme k soše Radegasta. Když jsme přišli k Radegastovi vyfotili jsme se. Někteří z nás si dali svačinu. Po chvíli jsme pokračovalike kapli na Radhošti a k soše Cyrila a Metoděje. I tady jsme se vyfotili. Pořád byla mlha a i zima, šli jsme tedy do restaurace na polívku, hranolky nebo párek. Po menším obědě jsme šli kratší cestou do Ráztoky. Autobusem jsme sjeli do Frenštátu, došli na ubytovnu a dali si oběd. Po obědě jsme měli odpolední klid. Po krátké chvíli odpočinku jsme si vzali plavky a vyrazili na bazén. Po návratu jsme měli večeři a v 21:30 byla večerka.

Úterý

autoři: Ema Javorčeková, Romča Dvořáková a Bára Veselá

V úterý 26.5. ráno nás přišla vzbudit paní učitelka. Když jsme vstali, ke snídani jsme měli připravený ovocný čaj a chléb s pomazánkou. Poté jsme si zbalili svačinu, pití, pláštěnku ( protože pršelo ), peníze a vyrazili jsme do Valašského skanzénu. Autobus jsme stihli akorát. Když jsme tam přijeli, koupili jsme si nějaké suvenýry. Šli jsme se tedy podívat do muzea v přírodě – skanzénu. Byly tam staré domy, hospody a ostatní stavby. Popovídali jsme si o tom jak se dříve žilo. Potom jsme se mohli podívat na hrob olympijského vítěze ve skoku na lyžích Jiřího Rašky a dalších osobností. ( Emil Zátopek - čtyřnásobný olympijský vítěz a světový běžecký rekordman, Ludvík Daněk – olympijský vítěz v hodu diskem nebo evangelický kněz a autor Broučků Jan Karafiát ) Jednu hodinu jsme se tam mohli volně procházet a nakupovat. Vrátili jsme se do našeho ubytování ve Frenštátě p.R. - dům volného času Astra. K obědu jsme měli polévku a kuře na paprice. Poté jsme měli polední klid. Později jsme byli v cukrárně a tam bylo spoustu dortíčků a dalších dobrot. A teď vzpomínáme na procházku do koňských stájí a na to, jak kluci v noci hodili polštář z okna a ráno ho našla majitelka Astry na chodníku celý promočený a to byl před tím úplně nový. Paní učitelky z toho nebyly moc šťastné.

Středa

autoři: Prokop Sedelmayer, David Macík, Láďa Rajz a Vašek Velc

Ve středu byl budíček v půl osmé. Vzbudili jsme se, převlékli a šli na snídani. K snídani byl chléb s máslem, povidly a k tomu bylo kakao. Po snídani jsme si šli sbalit pláštěnku, pití a svačinu. Poté jsme vyšli z ubytovny a nastoupili do vlaku. Vlakem jsme jeli zhruba hodinu až jsme nakonec dorazili na zastávku jménem Ostrava střed. Šli jsme se podívat na obří továrnu na železo, která byla založena více než před sto lety. Po prohlídce jsme šli do muzea, které se jmenovalo Svět techniky. Mohli jsme si vyzkoušet všechno. Nakonec se promítaly Vlčí hory. Po muzeu jsme šli do vlaku a dorazili na zastávku Frenštát p.R.. K večeři jsme měli výborné vdolečky. Nakonec jsme šli spát a usli jsme asi v jedenáct.

Čtvrtek

autoři: Kája Řepová, Danča Vávrová, Zuzka Kuthanová a Zuzka Veselá

K snídani jsme dostali chleba s vajíčkovou pomazánkou. Kdo chtěl, mohl si vzít vdoleček s povidly. Pak jsme vyrazili do frenštátského muzea. Tam jsme měli exkurzi: Historie města Frenštát. Mohli jsme si utkat látku, střílet na kachny leisrovou pistolí a Bára jednu netrefila a ještě večer z toho byla na prášky. Z muzea jsme šli nakupovat na náměstí. K obědu jsme měli řízek s kaší – mňamka. Do 14 hodin jsme měli polední klid, tím pádem jsme dělali blbosti. Odpoledne jsme šli na hřiště a někteří dokupovali suvenýry a další dárky. Potom jsme se všichni sešli zase na hřišti a šli se kouknout po okolí. Když jsme okolí okoukli, šli jsme směrem do pizzerie. Tam každý měl polovinu té pizzy co si objednal. Byl to hezký den.

Pátek

autor: Mgr. Martina Zelová

Na škole v přírodě jsme toho opravdu hodně zažili, viděli a navštívili. A co že jsme měli na programu?

Cesta Leoxpresem, kino – Hurá na fotbal, jízda na Ráztoku a zpět, jízda lanovkou na Pustevny, 2x návštěva bazénu, jízda do Rožnova a zpět, Valašské muzeum v přírodě a návštěva Dřevěného městečka, Preclíky a dobroty v cukrárně, jízda vlakem do Ostravy a zpět, Dolní oblast Vítkovic a U6 – svět techniky, návštěva jízdarny a prohlídka stájí, Muzeum ve Frenštátě, občerstvení v restauracích Radegast, U Kumpána a v Leoexpresu.

Cérky i ogaři poznali, že Valašsko je odlišné krajinou i nářečím od domoviny buštěhradské. Ochutnali jsme valašské dobroty a dozvěděli se mnoho zajímavého o této oblasti. Závěrem jsme se dozvěděli, že i učitelky jsou na škole v přírodě k něčemu, když připomenou zapomenutý batoh na nádraží.