Vodní říše

Během února a března jsme několikrát vyrazili k rybníkům nedaleko školy. Sledovali jsme, jak se po dobu 2 měsíců mění voda, povrch hladiny i okolí, chování zvířat. Kachnám a labutím jsme  přinesli něco na zub, vlastně na zobák... Měnily se také stromy, rostliny. Proč vlastně potřebují vodu? Dokonce jsme viděli a mluvili s jedním pánem, který prý lovil „vodní vši“. Co to je? Co s nimi bude dělat?

Na všechny otázky, které nás napadly, jsme hledali odpověď při projektovém vyučování, kdy se děti učí hledat a následně zpracovávat informace. Samozřejmě jsme se museli na čtvrtek připravit, sehnat materiály, obrázky, atlasy, encyklopedie atd. Ne všichni se snažili něčím přispět. Některé děti zcela přesunuly snažení na rodiče. To však není smyslem. Někdy je lépe méně, ale opravdu své. Rodiče mohou poradit, pomoci.

Na závěr se všechno dalo dohromady a vznikla velká kniha – portfolio, ke kterému se určitě budeme rádi vracet.

Co nám nejde? Co ještě neumíme? Nedaří se nám obhajovat a prezentovat práci před ostatními, ale to se snad také naučíme, vždyť jsme teprve druháci.

J. Ručková, 2.B

 

29. března 2007