O projektovém vyučování

Všichni se asi shodneme na tom, že škola, která připravuje žáky pro život v 21. století už nemůže být pouze školou, kde se žákům předávají informace, ale místem aktivního procesu hledání, prožívání a především pak místem komplexního formování osobnosti dítěte.

Těžištěm našeho projektového vyučování jsou projekty celoškolní a jednodenní. Při nich lze realizovat kooperativní vyučování, propojenost školy se životem, získávat a upevňovat další kompetence.

Celoškolní projektový den se konal 22. 3. Jeho tématem byla voda na Zemi. Každá třída pojala toto téma po svém. Takže se prolínala témata od koloběhu vody přes složení vody až po vodu v lidových písničkách. Výstupem pak byla portfolia, brožura nebo pracovní listy,na kterých žáci zachytili průběh projektu a nejdůležitější získané informace. V závěru celého dne byla uspořádána „světová konference“ o vodě, kde zástupci tříd prezentovali závěry práce  celé třídy. Ukázalo se, že 1. stupeň byl o poznání lepší, neboť žáci pracovali s velkým  zájmem a i ti nejmenší dokázali o projektu velmi zasvěceně hovořit.

Veškeré materiály (portfolia, brožury i zpěvník lidových písní), které žáci vyrobili, budou umístěny na panelech na chodbách obou budov, aby si nejen spolužáci, ale i rodiče a další návštěvníci  školy mohli prohlédnout.

Mgr. Věra Sklenářová, ředitelka

 

26. března 2007