"Maturity nanečisto"

Blíží se konec školního roku a s ním i rozloučení se žáky deváté třídy. Tak jako v předchozích letech, zakončují žáci deváté třídy svojí povinnou školní docházku obhajobou ročníkové práce. Témata si vybírají sami dle svých zájmů. Na základě výběru je jim přidělen vedoucí práce se kterým průběžně konzultují průběh zpracování práce.

Dne 11. června se jejich úsilí zúročilo. Žáci neponechali nic náhodě, všichni přišli společensky oblečeni. V decentně vyzdobené třídě, měli žáci jako u skutečných maturit „potítko“, kde si ještě pilovali svůj ústní projev. Všichni měli připravené prezentace na PC a většina z nich mluvila naprosto plynule a zasvěceně. U ročníkové práce se nehodnotila jen tištěná podoba, ale také anglický překlad úvodní pasáže, ústní prezentace i schopnost reagovat na doplňující otázky pedagogů.
Úroveň letošních žáků výrazně převýšila očekávání.

Tématem a klidnou sebejistou prezentací nás mile potěšil David Bunda, jenž si vybral téma Terorismus, v současnosti velmi diskutované téma, Jiří Neradil nám přiblížil Proč si lidé hrají? a Daniel Horák porotu zasvětil do vývoje a významu Internetu. Originálními tématy byly Konstrukce funkčního radiopřijímače s využitím historických poznatků, práce od Jana Závorky, který sestavil osobní rádiový přijímač, a Alfons Mucha a jeho život, kterého nám přiblížila Eliška Müllerová, s praktickou ukázkou reprodukce Muchova obrazu.

Pro všechny pedagogy je pak velmi potěšující zjištění, že úroveň prací i prezentací žáků je rok od roku vyšší.

Mgr. Věra Maximovičová, předsedkyně „maturitní“ komise
 

 

13. června 2012