Třeťáci na škole v přírodě

Škola v přírodě se uskutečnila v nádherném prostředí penzionu Maják http://www.pension-majak.cz/v Nové Vsi nad Nisou v Jizerských horách.

Hned po příjezdu se všichni proměnili v indiány. Každý si vymyslel své indiánské jméno a ve skupinkách jméno svého kmene. Na zahradě měl každý kmen svou schránku, kam jim Velký Manitou každé ráno posílal zprávy a úkoly. Úkolů indiáni měli mnoho – tiskli trička, vyráběli indiánský kostým, lapače snů, drtili obilí na mouku a pekli chléb, chodili na indiánské výpravy, na stezku odvahy a dozvídali se podrobnosti o životě indiánů.
Indiáni prozkoumávali oblast ve které tento týden žili, proto se vyšplhali na rozhlednu Nisanka, odkud měli výhled na celé okolí svého území.

Po celý týden indiáni získávali peříčka do svých čelenek. Aby si vyzkoušeli svou fyzickou zdatnost a mohli si v praxi vyzkoušet i své vědomosti, navštívili jsme IQpark, kde jsme se zúčastnili programu o lidských smyslech, kterými se indiáni řídili.

Mimo drobných odřenin a modřin jsme se všichni vrátili v pořádku a spokojení.

Kompetence, které děti na švp plnily:
1. Kompetence k učení;
* každý činnostní postup měl určitý didaktický cíl, přivést žáky k úvahám o problému, k vyjádření vlastních závěrů, k znovuobjevování poznatků;
* podpora čtení s porozuměním;
* příležitost k využívání žákovských zkušeností ;
* podpora sebedůvěry žáků v jejich schopnosti;
* využití vědomostí a dovedností v přírodě a životě;
* individuálně vést žáky k získávání poznatků i z jiných zdrojů, než jsou školní materiály.

2.Kompetence k řešení problémů
* na základě pochopení žáci sami navrhují a provádějí obměny činností;
* žáky vedeme k tomu, aby se nedali odradit případným nezdarem, došli ve své činnosti k závěru, našli řešen;

3. Kompetence komunikativní
* nechat žáky při každé činnosti hovořit o pozorovaném jevu nebo o vlastním způsobu řešení daného úkolu;
* umožnit žákům hovořit o poznaných souvislostech a zkušenostech z jejich života;
* zkusit hovořit o pozorováních v přírodě

4. Kompetence pracovní
* dosažení zručnosti žáků při práci s různými materiály, provádění činností a pokusů
* dodržování zásad bezpečnosti a ochrany zdraví při pracovních činnostech;
* poznávání různých oborů lidské činnosti, jejích výsledků a významu pro ostatní lidi.detibustik.rajce.idnes.cz/Majak_2012

Dana Odvárková
Třídní učitelka 3 tř. (Velký Manitou)
 

 

13. května 2012