Listopad byl o zdraví i nemoci, jak tělo vnímáme a jak mu pomoci

Ráno si děti zkoušely pomocí námětové hry, jaké je to být lékařem, sestřičkou i pacientem. K informacím o lidském těle jsme využívali knihy a puzzle lidské postavy i kostry. Tělo jsme si protáhli díky hře Hlava, ramena, kolena, palce i přenášením předmětů pouze prsty u nohou a děti si také velmi oblíbily senzomotorické podložky.

Zaměřili jsme se na poznávání našich smyslů. Malovali jsme obličej a měli u toho zavázané oči, vytvářeli jsme otisky prstů i rentgen pomocí vatových ušních tyčinek. Ve výtvarné části jsme zpracovávali chuťové pohárky, netradičně vybarvovali zub kartáčkem na zuby a poté vybírali zdravé a nezdravé potraviny. Rytmizovali jsme části těla, trénovali motorickou paměť pomocí cviků jdoucích za sebou. V pracovních listech jsme procvičovali hláskování a labyrinty. Poznávali jsme tělo pomocí hádanek a ukázali si, kde máme v těle kladívko, bubínek a hlemýždě.  Do plic vymodelovaných na podlaze z velkého lana jsme posílali kyslík pomocí míčků a míčky jsme využili i při hře červená krvinka a bakterie (obdoba hry Paleček a obr).  Téma jsme uzavřeli příběhem O Filipovi a zlověstném ostrově, který nám vyprávěl o škodlivosti kouření, to jsme si potvrdili pokusem. Dech jsme pak trénovali pomocí brček nafukováním plic vyrobených ze sáčků. 

Lucie Strnadelová

 

7. prosince 2020