Únor v MŠ

V integrovaném bloku Lidské činnosti a řemesla na základě rozlišování a pojmenovávání částí dne si děti uvědomily časové vztahy a s nimi spojené lidské činnosti.

Ti nejmenší si vyprávěli co dělají celý den doma i v mateřské škole. Kluci i holčičky se pochlubili, jak pomáhají doma tatínkovi a mamince, kde v zaměstnání jejich rodiče pracují a co tam dělají. Ti starší se seznámili s hereckou pantomimou, při které jejich kamarádi hádali, jaké činnosti jsou předváděné. Krtci se procvičovali v rychlosti při zavazování tkaniček a našli se i tací, kteří se vázat tkaničky teprve naučili. Děti se seznamovaly s psanou podobou některých písmen a určovaly je v psaných textech, které označovaly jednotlivé části dne.

V tomto i následujícím bloku bylo snadné využívat prožitkové učení a rozvíjela se také dovednost hraní námětových her, zejména námětová hra na domácnost, lékaře, školu, konstruktéry a stavebníky.Dětem se líbila hra s obřím pexesem Lidské profese.

V bloku Hrátky se slovy si děti se zájmem zahrály na básníky, kdy prostřednictvím rýmů a veršů poznávaly krásu rodného jazyka, pracovalo se zejména s knihou Františka Hrubína Dvakrát sedm pohádek a knihou Brousek pro tvůj jazýček, Povídačky naší Kačky, kdy děti samostatně podle obrázků vytvářely rýmy, které zpracovávaly výtvarně i pracovně.Naučily se nové písničky i pohybové hry se zpěvem.Nejstarším dětem se líbila činnost, kdy se seznámily s homonymy.

Milým zpestřením pro děti byla návštěva divadelní společnosti v mateřské škole s pohádkou Žabí princ.

 

8. března 2009