Krtečkové a integrovaný blok Lidské činnosti

V týdnu od 30. ledna do 3. února jsme se zabývali tímto tématem, který jsme zahájili rozlišováním denních úseků a jejich charakteristikou spojenou s činnostmi, které lidé běžně vykonávají. K tomu nám pomohl obrazový materiál Miloše Nesvatby Co děláš celý den ? Děti pracovaly ve dvojicích a pokusily se pracovními listy Den a Noc znázornit celý den. Dobu oděda jsme si znázornili vlastním obrázkem, na který děti úžasně reagovaly, protože si samy k obědu prostírají. Hra na Pantomimu nám zábavně zpestřila ověřování získaných poznatků a vlastních zkušeností z denních činností. Pohádka Hrnečku vař, Ubrousku prostři se a báseň Vařila myšička kašičku nás uvedla do dalších činností, kdy si děti procvičily uvolnění zápěstí a vyráběly svůj vlastní hrneček, malovaly na textil, zdobily talíře, na kterém míchaly kaši, zdobily příbory. Ke všem pracovním činnostem nám pomohlo procvičení jemné motoriky prstů a ruky – bubnování, zobání ptáčků, let ptáčků a zdravení prstů. Pro zpestření a potřebu osobní hygieny jsme se naučili píseň Máma myla mývala, kdy jsme pohybem a barevnými stuhami předváděli rytmus písně. Během týdne jsme také stihli oslavit narozeniny Markétky a zazpívat jí narozeninovou píseň Máme Tě rádi.

Záznamy budou také ve školní fotogalerii.

Jitka Šímová

 

3. února 2017